MAP di ICANN e cancellazione

Enzo Fogliani fog a FOG.IT
Sab 12 Maggio 2001 18:51:50 CEST

Enrico Giannini
> 2) Realizzare uno strumento armonizzato con le URDP di ICANN (non mi sembra che > prevedano la revoca?? o sbaglio?)

Sbagli, eccome! Ecco il punto 3 della policy ICANN:

3. Cancellations, Transfers, and Changes.
We will cancel, transfer or otherwise make changes to domain name
registrations under the following circumstances:
          a. subject to the provisions of Paragraph 8, our receipt of
written or appropriate electronic instructions from you or your
authorized agent to take such action;
          b. our receipt of an order from a court or arbitral tribunal,
in each case of competent jurisdiction, requiring such action; and/or
          c. our receipt of a decision of an Administrative Panel
requiring such action in any administrative proceeding to which you were
a party and which was conducted under this Policy or a later version of
this Policy adopted by ICANN. (See Paragraph 4(i) and (k) below.)

        Quindi, con questa modifica (ossia non prevedere la revoca) noi ci
allontaniamo dal modello delle MAP di ICANN, per metterci in una
posizione piu' restrittiva.

        Mi sembra palese che la decisione di impedire la sola revoca e di
lasciare fuori dalle MAP gli extracomunitari (suona un po' razzista,
no?) sia dettata da una precisa volonta' politica di spuntare lo
strumento delle MAP e renderlo del tutto inutile ed inefficace.

Saluti,

    Enzo Fogliani.

Tel.:  +39-06-35346935; Fax:  +39-06-35453501